Nyheder

Branchen skal hjælpe kræftramte børn
Igen i år insisterer bagermester Thomas Brogaard Grisell på, at branchen skal hjælpe kræftsyge børn – for sygdommen kan ramme alle, og branchen kan gøre en stor forskel, siger han.

2016 var første gang, bagermester Thomas Brogaard Grisell, bagermester i Brogaards Bageri i Tinglev, kastede sig ud i en velgørende kampagne. Men et møde med en mand på en cykel året forinden havde overbevist ham om, at bagerbranchen kunne gøre en stor forskel for kræftramte børn gennem Børnecancerfonden.
- Jeg ville have, at branchen skulle have den nemmeste kampagne nogensinde. Intet mindre. Og det synes jeg, faktisk er lykkedes. For man køber en startpakke, og sætter så et kampagneflag i det produkt, man nu ønsker, og så tager men ellers tre kroner ekstra for det produkt. Det kan ikke være lettere, siger Thomas Brogaard Grisell.
Han har fået Valsemøllen til at hjælpe med kampagnepakken og spændende opskrifter på boller af forskellig karakter. Så alle kan have noget at tage udgangspunkt i, hvis man vil have andre nogle unikke produkter til kampagnen, som kan skydes i gang i løbet af sommeren, men ikke har nogen udløbsdato.
 
Bagersønnen er blevet ambassadør
Uafhængigt af den nye kampagne er bagersønnen Emil Ketelsen fra Skovby på Als blevet ambassadør for Danmark Rundt 2017 Team Bodenhoff, som også samler ind til Børnecancerfonden. Det var netop mødet med Team Bodenhoff, som i sin tid fik Thomas Brogaard Grisell til at fatte interesse for at starte en kampagne i branchen.
Familien Ketelsen har tilbagelagt intet mindre end 30.000 kilometer for at for at få den kræftsyge søn fra Skovby på Als til Odense Universitetshospitalet, hvor han kunne få behandling mod den kræftsygdom, som truede med at tage livet af ham. Her dag – to år efter – er Emil Ketelsen udpeget som ambassadør for Danmark Rundt 2017 Team Bodenhoff. 
Emil Ketelsen får stadig medicin mod sin kræftsygdom, men den værste fare er drevet over, og han og familien er ved godt mod og taknemlige for den hjælp de har modtaget gennem forløbet – ikke mindst fra Børnecancerfonden.
 
Kampagne for alle
Thomas Brogaard Grisell håber, at kampagnen i år vil få hele branchen engageret.
- Det er en vigtig kampagne. For sygdommen kan ramme alle og så kan vi alle få brug for den hjælp, som organisationer som Børnecancerfonden kan give. Og med denne her kampagne kan alle være med til at gøre en forskel – og få kunderne engageret, siger bagermesteren.
Du kan hente opskriftsmaterialet på medlemsdelen af bkd.dk ligesom du kan kontakte Valsemøllen for at købe en kampagnepakke – også selvom du ikke er kunde der. Du bliver ikke forpligtet til at købe råvarer der.
BKDs nyhedsbrev vil også udsende mere om kampagnen i de kommende uger.
 
Fakta om kampagnen
Kampagnen handler om at sælge brød/kager med en merpris på tre kroner. De penge går så direkte til Børnecancerfonden, som bruger pengene på at gøre hverdagen bedre for kræftsyge børn.
Man køber en kampagnepakke via CBP, som så indbetaler støtten til Børnecancerfonden. Man skal altså ikke selv have penge op af lommen. 
Man bestemmer helt selv, hvilket produkt, man vil sælge til ”overpris”.
Man er heller ikke tvunget til at købe sine øvrige råvarer hos Valsemøllen.
Kampagnen løber fra midten af juli og så længe der er kampagnematerialer på lager.
Motionscykelløbet Danmark Rundt 2016 i juni giver yderligere PR til kampagnen.

Pressekontakt

KOMMUNIKATION & PRESSE

Journalist

Anders Grabow
Mail: ag@bkd.dk
Tlf.: +45 2010 1042