Konfliktbiblioteket

Få hjælp til kundekonflikter

Konflikter med kunder kan ikke undgås, men det er vigtigt, at der bliver taget hånd om dem, så de ikke vokser sig store og uløselige

Har du stået i en konflikt med en kunde på dit arbejde? Eller er du blevet overfuset af en kunde? Så er du ikke alene. Flere og flere oplever desværre konflikter og grænseoverskridende adfærd fra kunder, når de er på arbejde.

Konfliktbiblioteket

Her på siden, som vi kalder Konfliktbiblioteket, har vi samlet en række råd og vejledninger til, hvordan du kan håndtere konflikter med kunder i butikken, så du nemt kan finde det, der er relevant for dig.

BRANCHENS KAMPAGNE

Er du blevet råbt ad eller truet af en kunde? Du er ikke alene og det kan være svært at reagere rigtigt.

Derfor står BFA Handel, Finans, Kontor, Transport, Service, Turisme og Jord til Bord bag en kampagne med film, råd og tips, der hjælper dig med at håndtere konflikter med kunder.

SÅDAN HÅNDTERER DU KONFLIKTER MED KUNDER

Som medarbejder i butikken møder du konflikter direkte. Det er derfor vigtigt at kunne forebygge og nedtrappe dem. Her får du BFA Handels gode råd til konflikthåndtering.ice, Turisme og Jord til Bord bag en kampagne med film, råd og tips, der hjælper dig med at håndtere konflikter med kunder.

HENT MATERIALER

HENT HÆFTET

Hent hæftet: ‘Trap ned – lær at tackle konflikter’ (både på dansk og engelsk)

SE VIDEOEN

Se videoen: At arbejde med kunder er ikke altid let. Videoen minder om at tænke over sin adfærd – måske genkender du en situation?

KONFLIKTVIDEO – 1

Se videoerne : Tre korte videoer med råd til konflikthåndtering:

  1. Smit med ro – kunden spejler din adfærd.

KONFLIKTVIDEO – 2

Se videoerne : Tre korte videoer med råd til konflikthåndtering:

2. Skab kontakt – anerkend frustrationen med empati.

KONFLIKTVIDEO – 3

Se videoerne : Tre korte videoer med råd til konflikthåndtering:

3. Hjælp hinanden – lav fælles aftaler på arbejdspladsen.

LÆS

Læs: 7 tips til, hvordan I kan bruge rådene i hverdagen – fx til temadage, personalemøder eller når nye medarbejdere starter.

(De 7 tips står nederst på siden)

Tag fat i BKD’s arbejdsmiljøteam hvis du har spørgsmål

Send e-mail

info@bkd.dk